Řím.
Na filmových plátnech se dnes objevuje kontroverzní film ?Da Vinci Code?. Kritika jej přijala velmi chladně. Masívní reklamní kampaň ale nemíří na elitní publikum, nýbrž na průměrného diváka. Zastavme se tedy ještě jednou krátce u obsahu díla, tentokrát z hlediska umělecko historických výpůjček. U našeho mikrofonu je Elizabetha Lev, historička křesťanského umění z Duquesne University:
?Na první pohled mě zaujaly dvě věci: za prvé, zcela zřejmý nedostatek studia. Všechny spletité interpretace a vysvětlení podává kdosi, kdo ztěží přečetl základní Leonardův životopis. Tyto chyby ovšem posunují význam obrazů, význam, který byl náboženský a mimiořádně důležitý nejen pro Leonarda, ale také pro osoby, které díla objednaly. Za druhé, některé interpretace jsou používány vysloveně účelově, stávají se součástí ubohé, malé historie. Velmi mě mrzí, že takový umělec jako byl Leonardo je tady použit pouze k reklamním účelům v knize třetí, čtvrté kategorie.?
(job)