Francie.
Ježíšovo zmrtvýchvstání přináší záchranu člověku v jeho každodennosti – píše Fabrice Hadjadj, francouzský filosof, konvertita a otec šesti dětí, který je také členem Papežské rady pro laiky. V rozhovoru pro deník Le Figaro mluví o ohrožení lidství, které přichází skrze dvojí dnešní „antizvěstování“. Za prvním stojí technicismus, který nabízí parodii nového člověka, redokuvaného na techniku a naprosto na ní závislého. Druhým „antizvěstováním“ je islamismus, kde se anděl Gabriel už nezjevuje Marii, nýbrž Mohamedovi, a nikoli proto, aby velebil lidství, nýbrž aby je podrobil zákonu, který jej zbavuje dopovědnosti V obou případech se tu setkáváme s odmítnutím lidské situace, jeho dramatu, těla a svobody.
Bůh se však stává židovským tesařem, zabitým ve 33 letech. Po zmrtvýchvstání se neobjevuje v podobě hrdiny, ale obyčejného člověka, který vypadá jako zahradník či poutník a usedá se svými učedníky ke stolu. Bůh totiž přichází , aby zachránil své stvoření v tom, co je nejvíce lidské, protože právě každodenní a obyčejný život člověka je největším dílem Stvořitele – říká Fabrice Hadjadj.
(job)