Madrid.
Světové dny mládeže v Madridu vynesli Španělsku více než 350 milionů euro. Vyplývá to z auditu, provedeného firmou PriceWaterhouseCoopers. První výsledky byly představeny na zvláštní tiskové konferenci v Madridu.
Přestože na definitivní zprávu si ještě počkáme, už nyní je známo, že konečná „ekonomická bilance bude pro veřejnou zprávu pozitivní,“ uvedl Fernando Giménez Barriocanal, zodpovídající za financování SDM.
90% zisku zůstalo v Madridu, zejména v hoteliérském, obchodním a dopravním sekteru, vyplývá z raportu Price Waterhouse Coopers. Více než 36% cizinců přijelo z 189 zemí světa. V průměru strávili čtyři dny ve městech, které se účastnily programu na Dnech v diecézích, a až šest dní pobyli v Madridu. Znamená to o více než 400 tisíc noclehů ve městě více než před rokem. Přes 130 tisíc poutníků prodloužilo svůj pobyt ve Španělsku v průměru o čtyři dny. Světové dni mládeže sehrály také pozitivní roli v propagaci země. Více než 78% cizinců navštívilo Španělsko poprvé a jsou „mile překvapeni“, a naprostá většina (téměř 90%) se chce do Španělska vrátit v budoucnosti.
(job)