Madrid.
Organizace Světových dní mládeže v Madridu má pro daňového poplatníka nulové náklady, naopak znamená příliv více než 100 milionů euro pro španělské hospodářství. Těmito slovy Fernando Giménez Barriocanal, finanční ředitel Dní mládeže, ukončil spekulace na téma ceny setkání, které bude v srpnu hostit španělské hlavní město.
V souvislosti s lokálními volbami levicové strany a odbory rozpoutaly kampaň, ve které se domáhaly, aby peníze daňových poplatníků určené na setkání mladých s papežem, byly využity na nová pracovní místa.
Jak vysvětlil Giménez Barriocanal, 70% nákladů akce pokrývají sami účastníci a zbylých 30% procent firmy, které nad ní převzaly patronát. „Asi 50 milionů euro pochází ze zahraničí a zůstane ve Španělsku.“ K tomu můžeme připočíst mediální obraz Španělska na mezinárodní scéně, jako přitažlivé země, schopné zorganizovat setkání, kterého se zúčastní přes milion lidí z celého světa.
Finanční ředitel Dní mládeže také připomněl, že vláda označila srpnové setkání za „událost mimořádného veřejného významu“, což předpokládá značné majetkové úlevy pro podnikatele. Zdůraznil také, že organizátoři se řídí pravidly úspornosti a ekonomické transparentnosti.
Novinkou blížících se Světových dní mládeže bude systém stravování. Více než 1600 restaurací v Madridu a okolí se účastní programu, který zabezpečí stravování 400 tisíc účastníků. „Díky tomu bude mít celá řada malých podniků ve městě podíl na zisku,“ uvedl finanční ředitel Světových dní mládeže, Fernando Giménez Barriocanal.
(job)