Itálie.
Také italská vláda navzdory neustálým škrtům ve školství vyčlenila na tento rok 10 milionů euro, aby vyškolila učitele ve zvláštních kursech “překonávání genderových stereotypů”. Dosavadní ticho ze strany katolické církve k tomuto tématu nyní prolomili biskupové patnácti severoitalských diecézí (církevní provincie
Triveneto), kteří publikovali pastorační list k nedělnímu národnímu “Dni pro život”. Kromě rozhodné obrany rodiny v něm vysvětlují, proč je teorie genderu neslučitelná s křesťanskou naukou. Hovoří benátský patriarcha,
mons. Francesco Moraglia:
„Biskupové oblasti Triveneto s ohledem na všechny situace, které kontrastují s životem, čerpali podnět ze slov papeže Františka o klíčovém postavení výchovy. Ve výchově se hraje o budoucnost naší společnosti. Jádrem dokumentu je učení posledních textů papežského magisteria: “uznání a přijetí dobroty pohlavní různosti, která umožňuje manželům sjednocení v jediném těle” ( Lumen fidei,52) a pojetí rodiny jako “základní buňky společnosti a místa, kde si osvojujeme život v různosti a příslušnost k druhým” (Evangelii gaudium, 66).“
„Vyzýváme, abyste se nebáli, nestyděli a neváhali užívat i ve veřejném kontextu ta nejněžnější a nejopravdovější slova, která nám kdy bylo dáno vyslovit: otec, matka, manžel, manželka, rodina, založená na manželství mezi mužem a ženou”, píší v dokumentu severoitalští biskupové. Právě tyto termíny postupně mizí z úředního slovníku a jsou nahrazovány položkami rodič 1 či rodič 2.
„Vycházeli jsme z toho, co papež František říká v exhortaci Evangelii gaudium: nikdo po nás nemůže žádat, abychom náboženství vázali na utajenou lidskou intimitu bez jakéhokoli vlivu na sociální a národní život, bez starosti o zdraví institucí občanské společnosti, bez vyjadřování se k událostem, které zajímají občany. (183). To pro nás byl další zcela zásadní bod. Tímto listem jsme chtěli přispět k dobru společnosti, k pozitivní konfrontaci a také k nadějnějšímu pohledu do budoucnosti.“
Dnes – více než kdy jindy – hájíme a podporujeme svobodu výchovy, která podle práva náleží matce a otci. A zamítáme jakýkoliv ideologický pokus, který by vedl k unifikaci všeho a všech do jakéhosi ponižujícího a deviantního “jediného myšlení”, které naopak stále častěji prosazují veřejné instituce, píší severoitalští biskupové ve svém textu k “urgentním výchovným a antropologickým otázkám.”
(jag)