Varšava.
Nová kultura je utvářena světem médií. Tváří v tvář jednoduchým cestám ke štěstí, jaká předkládají média, Církev nabízí odlišný styl života skrze setkání s Kristem. Toto svědectví musí být sdělováno způsobem autentickým, jazykem přijatelným pro mladé, tak jako hudba, která nemá hranic. V závěrečném poselství plenárního shromáždění Evropské biskupské komise pro média, které skončilo 18. září, biskupové pozitivně přijímají činnost médií, které chápou jako dar od Boha, ale zdůrazňují nutnost používat je zodpovědně a tvořivě. To je výzva, s níž Církev přichází a kterou přijímá, neboť Církev nevšímavá či naopak příliš úslužná nebude respektována ani médii ani mládeží. V předvečer shromáždění biskupské komise se uskutečnilo výroční setkání pracovníků tiskových středisek a mluvčích evropských biskupských konferencí, které ukázalo, že spolupráce církve s médii se stále více posiluje. Pozornost byla věnována činnosti katolických tiskových agentur, a bylo zdůrazněno, že tyto agentury musí mít stejný respekt jako jakákoli jiná agentura laická. Jejich práce se v poslední době také mění v souvislosti se stále vzrůstajícím významem informací šířených pomocí sítě internet.
(pec)