Francie. Francouzská katolická média dokázala pozitivně využít pandemických restrikcí. Sledovanost francouzské televizní stanice KTO v minulých měsíce pětinásobně vzrostla. Podobný úspěch zaznamenala také na internetu, kde je více než polovina diváků mladší pětačtyřiceti let.
KTO je jedním z průkopnických projektů kardinála Jeana-Marie Lustigera, dlouholetého pařížského arcibiskupa. Televize vznikla v roce 1999, tedy v rámci příprav na oslavy jubilejního roku 2000. Zpočátku se potýkala s velkými finančními i personálními problémy a kardinál Lustiger byl proto velmi kritizován. Dnes se její programy vysílají v 88 zemích světa.
Během karantény zařadila KTO do vysílání ranní papežskou mši z Domu sv. Marty a modlitby ze zavřených Lurd. Populární byly rovněž setkání s kněžími, kteří odpovídali na otázky diváků ohledně víry v čase pandemie. Podle ředitele televize byla po těchto programech velká poptávka. Lidé chtěli, aby je někdo vedl a doprovázel je v modlitbě, aby v této těžké chvíli neztráceli radost, říká Philippine de Saint-Pierre.
Vzhledem k omezení produkčních možností sáhla KTO do svých archivů dokumentárních filmů, kterých vyrábí 35 až 45 ročně - a velké množství nových diváků je shlédlo poprvé.
(job)