VaticanNews.va

   17. 10. 2018

RSS  RSS zpráv  Podcast denních pořadů       

Hlavní stránka

Zprávy

Svatý otec

Publicistika

Rozhovory

Homilie

Seriály

Speciály

Zvukový archiv

Denní programy


Redakce

Program

Frekvence

Fotogalerie

Technika

Historie

Kontakty


Anketa

Sleduji zprávy Vatikánského rozhlasu?

Poslechem na Rádiu Proglas.4964
Poslechem z webových stránek.3175
Četbou textů na webových stránkách.5034
Poslechem i četbou.3091


O webu

Rozhovory online

Rozšířené hledání

Odkazy


Zasílání novinek

Nejčtenější

Papež varoval před „zdvořilými“ démony, kteří přinášejí zesvětštění

O přikázáních - Nezabiješ

Papež: Veškeré zlo pramení z pohrdání životem


Rádio Proglas TV Noe Česká provincie Tovaryšstva Ježíšova Res Claritatis Vysokoškolské katolické hnutí Česká republika Pastorace na webu Katolik.cz KTF UK Stránky pro animátory seniorů Návštěva papeže v České republice NAVRCHOLU.cz
 
Zprávy

 Kázání z Domu sv. Marty 

10.9.2018 

Evangelium nepřipouští dvojí život

Vatikán. Mezi „novinkami“ světa a „novostí“ přinesenou Kristem je rozdíl, zdůrazňuje papež František v homilii, kterou dnes pronesl v Domě svaté Marty. Evangelium proměňuje člověka v celku a nepřipouští pokrytectví. Cestou křesťana je být martyrem, nesmí rozřeďovat evangelium, dodává papež.

„Bratři! Proslýchá se, že je u vás nemravnost, a to taková, jaká (se nevyskytuje) ani u pohanů“ (1 Kor 5,1). Slova apoštola Pavla v 1. listě Korinťanům jsou tvrdá.  Apoštol národů se obrací ke křesťanům, kteří vedou „dvojí život“, ostře napomíná ty, kdo se chlubí, že jsou „otevření křesťané“, avšak jejich “vyznávání Ježíše Krista jde ruku v ruce s tolerovanou nemorálností“, navázal papež František na dnešní liturgické čtení. Sv. Pavel připomíná, že kvas prokvasí celé těsto a že pro nové těsto je zapotřebí nového kvasu. Ježíš doporučoval svým učedníkům „Nové víno do nových měchů“ – připomínal Svatý otec.

„Novost evangelia, Kristova novost neproměňuje pouze naši duši. Proměňuje nás celé, duši, ducha a tělo, se vším všudy. Proměňuje víno v nových měších. Novost evangelia je absolutní, naprostá! Uchvacuje nás v celku, protože nás proměňuje směrem zevnitř ven: ducha, tělo i každodenní život.“

Papež František poznamenal, že křesťané v Korintě nepochopili absolutní nárok evangelní novosti, která není ideologií ani způsobem společenského života, který by připouštěl soužití s pohanskými zvyklostmi. Evangelní novostí je Kristovo vzkříšení, je to Duch, kterého nám poslal, aby nás doprovázel v životě, pokračoval římský biskup. My křesťané jsme muži a ženami novosti a nikoliv novinek.

„Mnozí lidé zakládají své křesťanství na „novinkách“. „Dneska se tohle přece může, dneska už se takhle žít smí…“ - tvrdí. Tito lidé, kteří žijí z novinek přinášených světem, jsou zesvětštělí, nepřijímají celou novost (evangelia). Mezi „novostí“ Ježíše Krista a „novinkami“, které nám k životu nabízí svět, je rozpor.“

Lidé, které Pavel odsuzuje – pokračoval papež – jsou „lidé vlažní a nemorální; jsou to lidé, kteří předstírají, lidé formální a pokrytečtí“. Ježíšovo povolání je povoláním k novosti, zdůraznil papež František:

„Někdo možná řekne: ´Ale otče, my jsme slabí, jsme hříšníci…´ A to už je něco jiného. Pokud přijímáš, že jsi hříšný a slabý, On ti odpustí. Součástí evangelní novosti je totiž vyznat, že Ježíš Kristus přišel na odpuštění hříchů. Pokud ovšem ty, který říkáš, že jsi křesťan, praktikuješ soužití s těmito světskými novinkami, je to nepřípustné, je to pokrytectví. V tom je rozdíl! Ježíš nám přece v evangeliu říká: „Dejte si pozor, když vám budou tvrdit: Kristus je tam a tam… Toto je nové a  spásy dojdete s tím nebo s oním“. Kristus je jeden jediný. A Kristus je ve svém poselství jasný.“

Ježíš však před svými následovníky nevytváří iluze. „Jaká je tedy cesta těch, kdo žijí novostí a nechtějí žít z novinek?“ – ptá se Svatý otec. A připomíná dnešní evangelium, které končí úmluvou učitelů zákona a farizeů o tom, že je nutné se Ježíše zbavit.

„Cesta těch, kdo přijímají novost Ježíše Krista, je stejná jako Ježíšova: je to cesta k mučednictví“, upozorňuje papež. Mučednictví není vždy krvavé, existuje také každodenní mučednictví. „Jsme na cestě a na očích velkého žalobce, který probouzí dnešní žalobce, aby se proti nám stavěli,“ avšak – končil papež František – nesmíme vyjednávat „s novinkami“, nesmíme „rozřeďovat poselství evangelia“.

 



Další články z podrubriky Kázání z Domu sv. Marty

(job)

 odeslat článek     vytisknout článek


Hlavní stránka | Zprávy | Svatý otec | Publicistika | Rozhovory | Homilie | Seriály | Speciály | Zvukový archiv | Denní programy
Redakce | Frekvence | Fotogalerie


Copyright © 2003-2018 Česká sekce Vatikánského rozhlasu. Všechna práva vyhrazena. Adresa redakce: ceco@spc.va.
Administrace: Česká sekce Vatikánského rozhlasu. Technická realizace: Václav Lahoda.

 
Záznam aktuálního pořadu ve formátu MP3  

Kanál Vatikánského rozhlasu na YouTube  

Archív denních pořadů ve formátu Real Audio  
 Zprávy
Neláska je první krok k vraždě

Papež: Pozor na dokonalé křesťany!

Hlad vymýtí konkrétní skutky, nikoli konference a honosné publikace, píše papež do FAO

Papež představil státnímu sekretariátu Svatého stolce nového substituta

Papež: Každý katolík má být mučedník, protože mučednictví znamená svědectví

Petrův nástupce přijal polského prezidenta

František navštívil Benedikta XVI.

Nesmíme se poddat démonům války, vzkazuje papež na mezináboženské setkání

Papežské videoposelství k říjnovému úmyslu Apoštolátu modlitby

Papež přijal synodního auditora: „Doufáme, že tě jednou uvidíme v Iráku!“

Neteř svatého arcibiskupa Romera: Vždycky jde o pravdu

Polský prezident po setkání s papežem: V Evropě je zapotřebí vzájemné úcty

 Nově na webu
Svatý otec: O přikázáních - Lhostejnost zabíjí

Publicistika: Proč modlitba ke svatému archanděli Michaelovi?

Publicistika: Pravda nás osvobodí

Rozhovory: V případech pedofilie jsem nikdy neudělil milost,

Homilie: Na kříži se Bůh zjevil jako agapé

Archiv zpráv říjen 18
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

Starší zprávy >

Náš tip

O teologii manželství

Božím lidem je třeba se stát

Bůh nebrání pravdu na úkor lásky, ani lásku na úkor pravdy či rovnováhu na úkor obojího