VaticanNews.va

   25. 4. 2018

RSS  RSS zpráv  Podcast denních pořadů       

Hlavní stránka

Zprávy

Svatý otec

Publicistika

Rozhovory

Homilie

Seriály

Speciály

Zvukový archiv

Denní programy


Redakce

Program

Frekvence

Fotogalerie

Technika

Historie

Kontakty


Anketa

Sleduji zprávy Vatikánského rozhlasu?

Poslechem na Rádiu Proglas.4276
Poslechem z webových stránek.2730
Četbou textů na webových stránkách.4603
Poslechem i četbou.2770


O webu

Rozhovory online

Rozšířené hledání

Odkazy


Zasílání novinek

Nejčtenější

Zákaz vstupu do kostelů a náboženské výchovy pro nezletilé

Kardinál Beran se vrací do vlasti

Návrat kardinála Berana: Loučení s Římem v Papežské koleji Nepomucenum




Česká provincie Tovaryšstva Ježíšova

Res Claritatis

Vysokoškolské katolické hnutí Česká republika

Pastorace na webu



Katolik.cz

KTF UK

Stránky pro animátory seniorů

Návštěva papeže v České republice





 
Zprávy

 Kázání z Domu sv. Marty 

12.4.2018 

Papež o třech charakteristikách velikonoční radosti

Vatikán. Křesťanské svědectví vyvolává odpor, ale nikdy neprodává pravdu, jak dosvědčuje dnes více než v prvních staletích mnoho pronásledovaných a zabitých křesťanů. Kompromisy však produkují křesťany pouze zdánlivé. Proto je třeba prosit o milost pamatovat si ono první setkání s Ježíšem, které nám změnilo život – kázal dnes po velikonoční přestávce znovu v kapli Domu sv. Marty papež František.
Poslušnost, svědectví a konkrétnost jsou tři charakteristiky velikonoční radosti zdůrazněné Petrovým nástupcem. Padesát dnů, jež následovaly po Velikonocích – poznamenal – byly pro apoštoly dobou radosti z Ježíšova Zmrtvýchvstání. Radosti pravé, ale dosud nejisté, bázlivé a plné otázek po budoucnosti. Pochopili, protože viděli Pána, ale nepochopili všechno. Teprve Duch svatý jim dal pochopit všechno a dodal odvahu jednat.“

Dnešní liturgické čtení (Sk 5,27-33) podává, jak byli apoštolové zatčeni v Jeruzalémském chrámu, kde hlásali Vzkříšeného Ježíše; byli přivedeni před veleradu a velekněz je vyslýchal, proč neuposlechli zákaz, že totiž nesmějí »v Ježíšově jménu kázat a učit« (Sk 4,13). Petr však odpověděl: »Více je třeba poslouchat Boha než lidi« (Sk 5,29). Papež zdůraznil, že tato poslušnost apoštolů je milost Ducha svatého. „Poslušnost je následování Ježíše, který byl poslušný až k smrti plněním Otcovy vůle. Syn nám tak otevřel cestu. Křesťanská poslušnost je tedy přilnutím k Bohu a plněním  Boží vůle.“
„Poslušnost Bohu, nikoli světu, protože svět všechno řeší světskými věcmi. A první jsou peníze, jejichž »pánem« je ďábel. Sám Ježíš přikládá penězům tuto kategorii, když říká, že nemůžeme sloužit dvěma pánům.“ „A jak zařídili věci velekněží?“ – ptal se dále papež. „Úplatkem, který tak dosáhl až ke hrobu. Když jim ustrašení vojáci od hrobu přišli říci pravdu, velekněží jim dali peníze s tím, aby říkali: usnuli jsme na stráži.“

„Poslušnost tedy za prvé. Za druhé svědectví, které vzbuzuje odpor. Pomysleme na všechna pronásledování od té doby až doposud... pomysleme na křesťany, kteří jsou pronásledováni v Africe, na Blízkém východě, a je jich dnes více než na začátku. Jsou vězněni, podřezáváni a věšeni, protože vyznávají Ježíše. To je svědectví: až do konce.“

Třetí z charakteristik radosti zmíněných papežem byla konkrétnost. „Apoštolové – pokračoval papež - mluvili o konkrétních věcech, žádné báje. A stejně jako oni viděli a dotkli se, tak se také každý z nás ve svém životě dotknul Ježíše.“

Často se stane, že hříchy, kompromisy a strach způsobí, že zapomeneme na toto první setkání, které nám změnilo život. Zůstane vzpomínka, ale je rozředěná, a stáváme se zdánlivými, povrchními a napomádovanými křesťany. Stále prosme Ducha svatého o milost konkrétnosti. Ježíš vstoupil do mého života mým srdcem. Vstoupil do mne Duch. Potom jsem možná pozapomněl, ale milost upamatuje na první setkání.“

Nyní je tedy čas prosby o velikonoční radost:

Vyprošujme si ji sobě navzájem, tedy onu radost, která je z Ducha svatého a kterou dává Duch svatý. Radost velikonoční poslušnosti, radost velikonočního svědectví a radost velikonoční konkrétnosti.“

Kázal papež František při ranní mši v kapli Domu sv. Marty.



Další články z podrubriky Kázání z Domu sv. Marty

(mig)

 odeslat článek     vytisknout článek


Související články
24.4.18 Když se církev podobá bicyklu
20.4.18 Ježíš nechce naši reflexi, nýbrž naši konverzi
19.4.18 Papež: Není možné evangelizovat teroreticky, nýbrž »od těla k tělu«
17.4.18 Církev má zapotřebí, abychom všichni byli proroky
16.4.18 Papež: Víru je třeba očišťovat



Hlavní stránka | Zprávy | Svatý otec | Publicistika | Rozhovory | Homilie | Seriály | Speciály | Zvukový archiv | Denní programy
Redakce | Frekvence | Fotogalerie


Copyright © 2003-2018 Česká sekce Vatikánského rozhlasu. Všechna práva vyhrazena. Adresa redakce: ceco@spc.va.
Administrace: Česká sekce Vatikánského rozhlasu. Technická realizace: Václav Lahoda.

 
Záznam aktuálního pořadu ve formátu MP3  

Kanál Vatikánského rozhlasu na YouTube  

Archív denních pořadů ve formátu Real Audio  
 Zprávy
Papež: Celý křesťanský život je zápas

Římský biskup zve k ekumenické modlitbě za Blízký východ

Skončilo 24. zasedání Rady kardinálů

Papež přijme tři oběti sexuálního zneužívání v chilské církvi

Když se církev podobá bicyklu

Cesta do Saúdské Arábie byla průlomová, říká kardinál Tauran

Papež na své jmeniny pozval chudé na zmrzlinu

Petrův nástupce zamýšlí definitivně potvrdit komisi na ochranu nezletilých

Papež ke Světovému dni knihy: Zamysleme se nad významem četby

Z Apoštolátu modlitby se stává papežské dílo

Bůh je básník

Biskupové Anglie a Walesu: Jsme znepokojeni zmatkem působeným genderovou ideologií

 Nově na webu
Svatý otec: Křest jako síla k překonání zla

Publicistika: Všechny problémy vyřeší medializace

Publicistika: Bude už brzy Evropa Down-free?

Rozhovory: František demýtizuje papežství

Homilie: Na kříži se Bůh zjevil jako agapé

Archiv zpráv duben 18
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

Starší zprávy >

Náš tip

Gaudete et exsultate

Otevřený dopis syrských mnišek: Nazývat věci jejich jmény, to je počátek míru

Bůh nebrání pravdu na úkor lásky, ani lásku na úkor pravdy či rovnováhu na úkor obojího