Vatikán.
Přibližně 30 tisíc lidí přišlo na Svatopetrské náměstí, aby se setkalo se Svatým otcem. Bylo mezi nimi 10 tisíc studentů z milánské diecéze, která v těchto dnech koná pouť biřmovanců do Věčného města. Papež František ve své katechezi pokračoval v cyklu, který zahájil jeho předchůdce Benedikt XVI. a rozjímal nad vyznáním z
Kréda «třetího dne vstal z mrtvých podle Písma».
„Ve vyznáních víry Nového zákona jsou jako svědci Vzkříšení připomínáni pouze muži, apoštolové, ale nikoli ženy. To proto, že podle židovského práva oné doby ženy a děti nemohly skládat důvěryhodné, věrohodné svědectví. V evangeliích však mají ženy primární a zásadní roli. Můžeme v tom postřehnout určitý prvek historicity Vzkříšení. Pokud by totiž bylo vymyšleným faktem, nebylo by v kontextu oné doby vázáno na svědectví žen. Evangelisté však jednoduše vyprávěli to, co se událo: ženy jsou prvními svědky. Znamená to, že Bůh si nevybírá podle lidských kritérií. Prvními svědky Ježíšova narození jsou pastevci, prostí a obyčejní lidé; prvními svědky Vzkříšení jsou ženy. A to je krásné. Je to tak trochu posláním žen, maminek a žen, aby dosvědčovali dětem, vnukům, že Ježíš je živý, Živoucí, Vzkříšený. Maminky a ženy do toho, vydávejte toto svědectví! U Boha záleží na srdci, nakolik jsme otevření vůči Bohu a nakolik jsme jako děti, které důvěřují. Přivádí nás to také k zamyšlení nad zvláštní rolí, jakou měly a mají ženy v církvi a na cestě víry při otevírání bran Pánu, v Jeho následování a v komunikaci Jeho Tváře, protože pohled víry vždycky potřebuje jednoduchý a hluboký pohled lásky. Apoštolové a učedníci věří namáhavěji. Ženy nikoliv. Petr běží ke hrobu, ale v prázdném hrobě se zastavuje; Tomáš se musí dotknout svýma rukama ran na Ježíšově těle. Také na naší cestě víry je důležité vědět a cítit, že nás Bůh miluje a nemít strach Jej milovat: víra se vyznává ústy a srdcem, slovem a láskou.“
PLNÉ ZNĚNÍ katecheze papeže Františka je ZDE
(mig)