Seminář pro tiskové mluvčí církevních institucí

27.4.2010 

Dobré nápady na prezentaci katolické víry v médiích jsou tématem semináře tiskových mluvčích církevních institucí. Ve Velké Británii přišla biskupská konference s iniciativou uspořádat zvláštní kurs speakerů či apologetů, kteří budou od července podávat informace o chystané papežské návštěvě ve Velké Británii. Budoucí apologeti byli pečlivě vybráni a nyní procházejí intenzivním tří měsíčním kurzem, který je naučí vystupovat v médiích a účastnit se veřejných diskusí i o těch nejkontroverznějších tématech. Nepředhazujeme médiím výzvy, ale jednoduše jim vycházíme vstříc, vysvětluje jeden z iniciátorů tohoto kurzu, Jack Valero. V souvislosti s papežskou návštěvou se církev ocitne ve středu pozornosti a možná také kritiky. Musíme tedy společnosti umět podat, kým jsme a v co věříme, dodává Valero, tiskový mluvčí prelatury Opus Dei ve Velké Británii.

Jiným dobrým nápadem, jak mediálně zviditelnit katolickou víru, je známá kampaň nazvaná ?Katolíci vraťte se domů?. Zakládá se především na reklamních spotech, určených nepraktikujícím katolíkům, a nepřímo má také vzbudit zájem o církev mezi nekatolíky. Její tvůrce Tom Peterson vycházel z vlastní zkušenosti. Krátké reklamní spoty dokonce již přinesly pozitivní plody. 53% diváků přivedlo jejich shlédnutí k zamyšlení nad vlastním vztahem k církvi a ke konkrétním krokům tímto směrem.
Římský seminář tiskových mluvčí církevních institucí organizuje Papežská univerzita Svatého Kříže.

Milan Glaser

Copyright © 2003-2024 česká sekce Vatikánského rozhlasu. Všechna práva vyhrazena. Adresa redakce: ceco@spc.va.